F. redag

Det luktar mat i hela huset, mamma och pappa dricker rödvin. Lillasyster plingar tåhström på gitarren och sjunger med. Mamma sjunger också med även fast hon aldrig hört låten förut. Båda är tondöva. Pappa drar sina skämt som endast jag skrattar åt. Jag är nyduschad och har nyrakade ben. Jag luktar blomma från mitt boddybutter. Snart ska jag dra på mig finkläder och sminka mig lite extra än vad jag brukar göra på vanliga dagar, sen går jag upp och äter. Dricker ett glas vin. Blir varm om kinderna och sen ska jag sätta på mig klackarna och åka till mina underbara vänner för att umgås och dricka gott. Imorn är det lördag, och jag får sova så lääänge jag vill.

Mina vänner...
Det är fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0