Kapat STOORT

Idag har det regnat. Nej jag skojar inte, det är SANT!

Kapat rejält på loppis idag. Nej jag skojar inte, det är SANT.

Haffade en jeansjacka (riktigt fräSSSHHHSHH), en kappa. (en aning annorlunda. Stora armpuffar i som måste tas bort) och två vintage väskor. rätt så söta faktiskt. en brun och en röd. Detta för under 100lappen. Nais. För dem som tycker detta med second- hand verkar äckligt säger jag bara; synd för er. Ni går miste om riktiga guldklimpar (som min mormor skulle sagt det.)

Sedan gick hela familjen söt i sina gummistövlar och regnkläder till Herrgårr'n där som har öppnat ett litet gulligt Café med söta kaffekoppar, gott kaffe och gudomliga bakelser. Sött Par som har flyttat in där och driver stället. Annat än som innan med typ 100 småbarn. Tror dom här har kommit för att stanna. Men man vet ju inte. Alla innan har ju gett upp. Men med sitt lilla gulliga Fik, och ett par varma tågsöndagar nu i sommar så kommer dem nästan vara stenrika sen. Jag fattar inte att det finns så många människor som vill ut och åka ett urgammalt ångtåg.. (eller.. jag tror att det drivs av kol, det kanske inte är ett ångtåg då?) Men jag måste erkänna. Det är otroligt härlig och gullig känsla. Man sitter där på träbänkarna med en strut karameller och sin biljett som konduktören kommer förbi och klipper ett litet hål i med en sån där mojeng som gör små hål. Tittar ut i skogen, lyssnar på det gamla tåglätet som man bara hör på gamla filmer (typ titanic) och hoppas på att tåget inte ska explodera.
Men jag lovar er, ingen idé att åka om du inte har en karamellstrut. Inte samma känsla liksom. allt blir så otroligt mycket tråkigare.

nu har jag precis ätit blåbärspaj och tittat på en sjukt vrickad och jävligt rolig film. Tror fan inte att jag har skrattat så mycket på länge. Lock stock & two smoking barrels hette den. Och eftersom det är så otroligt HÄRLIGT sommarväder så tycker jag att alla kan titta på den här.

Nu ska jag fortsätta mitt härliga landetliv med att läsa. det är sånt som man bara gör på landet. Typ. Annars har man ju aldrig tid..

Puss&Hej


Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Rebecka! jag vill också gå på loppis med dig och fynda! Fika lite för mig också och hälsa alla! Puss & kram

2009-06-15 @ 10:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0